Rendezvény

Beszámoló az első SocialPiknik rendezvényről

2011. április 20-án részt vettem  az első SocialPiknik rendezvényen. A kéthavonta megrendezésre kerülő eseményen social média megoldások kerülnek terítékre. Az alábbiakban egy rövid összefoglaló olvasható az előadásokról.

A Facebook eltévésítése, avagy felhasználói érték vs. márkaüzenet – Kovács Levente

Az előadásban összehasonlításra került a TV és a Facebook által nyújtott felület. A TV általában manapság ugyan sekélyes tartalmat nyújt, de még mindig tömegek használják.

A Facebook felületen az idealista tartalomgyártó abban bízik, hogy a felhasználók azért likeolják oldalát, mert rajonganak a márka/termék iránt. Úgy vélik az ingyenes, cool Facebook szolgáltató felület jól használható a felhasználókkal történő kapcsolattartásra. Ezzel szemben a realista tartalomgyártó, látja hogy a Facebook szabályzat figyelmen kívül hagyásával tud csak érvényesülni a versenytársakkal szemben. Ilyen Facebook szabályzat sértés például az egyes posztok likejaiból történő sorsolás vagy az álfelhasználók használata.

Maga a Facebook egy üzleti vállalkozás, egyre inkább kereskedelmi jellegű lesz,  reklámok értékesítésével kíván minél több bevételhez jutni. A reklámok, a kereskedelmi jelleg erősödése vezethet oda hogy a Facebook egy idő után pont annyira “elfárad” mint a TV.

sm.mag – növény vagy állat? – Szabó Zsanett

Az ingyenesen letölthető közösségi magazin bemutatása következett. Megtudtuk, hogy az első szám 2011 február hónapban jelent meg. Ekkor az egész tartalom elérhető volt a weboldalukon keresztül (http://smmag.eu), a látogatók többsége itt olvasta el. Mivel arra szeretnék ösztönözni az embereket hogy töltsék le a havonta megjelenő magazint, ezért márciustól kezdve csak az első 4 oldal látható a weboldalon, ahhoz hogy az egész tartalmat olvasni tudjuk PDF formátumban tudjuk letölteni. A letöltés a felhasználók számára azért jó, mert birtokolják így azt, bármikor, internet nélkül is olvasható tartalmat kapnak. A hirdetőknek a márciusi szám 11ezres letöltése és a nem eltűnő (offline) környezetben történő hirdetés remek lehetőség. Céljuk az olvasók tudatosságra nevelése, foglalkoznak többek között a közösségi médiával kapcsolatos újdonságokkal, okostelefonokkal. A magazin érdekessége, hogy ha online környezetben olvassuk, akkor tud interaktív is lenni, például beágyazott videókkal.

Látomás Facebook oldal – Stylewalker promotion

Megismerkedhettünk a Látomás ruha és kiegészítőket áruló üzletek Facebook oldalával. 2010 szeptembere óta működik az oldal, a rajongók 90% nő. Mind a heti, mind a havi aktív felhasználók száma egyenes arányban növekszik. A tartalmat havi fotózások, játék események együtt működésben a boltokkal és jelentős felhasználói aktivitás adja. A felhasználók kérdeznek, segítséget kérnek, véleményt nyilvánítanak vagy akár csak az üzletekben vásárolt ruhákkal kapcsolatos élményeket osztják meg. Egyfajta webshopként is üzemel a Facebook oldal, termékek félrerakást kezdeményezik, méret információkat kérnek a felhasználók. Az ilyen típusú használat miatt, webshop alkalmazás készítést tervezik a Facebook felületükre. A felhasználók egy nagyobb része Szegeden lakik, ezért az üzlet tulajdonos tervezi egy szegedi bolt megnyitását.

Prezi iPad contest: tapasztalatok, eredmények  – Radnai Zoltán

A Prezi Viewer január 10-én jelent meg iPad-en. A megjelenést kísérő kommunikációs kampány részeként versenyt szerveztek, ami részben a Facebook-on zajlott. Az előadás arról szólt, hogyan oldották meg a verseny lebonyolítását és milyen tapasztalatokat szereztek.

A szervezés, akárcsak a MobilPiknik esetében, most is profi volt, köszönet érte!