2011. április 20-án részt vettem az első SocialPiknik rendezvényen. A kéthavonta megrendezésre kerülő eseményen social média megoldások kerülnek terítékre. Az alábbiakban egy rövid összefoglaló olvasható az előadásokról.
A Facebook eltévésítése, avagy felhasználói érték vs. márkaüzenet – Kovács Levente
Az előadásban összehasonlításra került a TV és a Facebook által nyújtott felület. A TV általában manapság ugyan sekélyes tartalmat nyújt, de még mindig tömegek használják.
A Facebook felületen az idealista tartalomgyártó abban bízik, hogy a felhasználók azért likeolják oldalát, mert rajonganak a márka/termék iránt. Úgy vélik az ingyenes, cool Facebook szolgáltató felület jól használható a felhasználókkal történő kapcsolattartásra. Ezzel szemben a realista tartalomgyártó, látja hogy a Facebook szabályzat figyelmen kívül hagyásával tud csak érvényesülni a versenytársakkal szemben. Ilyen Facebook szabályzat sértés például az egyes posztok likejaiból történő sorsolás vagy az álfelhasználók használata.
Maga a Facebook egy üzleti vállalkozás, egyre inkább kereskedelmi jellegű lesz, reklámok értékesítésével kíván minél több bevételhez jutni. A reklámok, a kereskedelmi jelleg erősödése vezethet oda hogy a Facebook egy idő után pont annyira “elfárad” mint a TV.
(tovább…)